onsdag 23 april 2014

Blogg 100. Del LIV. Mek

Om man slår upp händig i ett uppslagsverk så ser man inte en bild på mig.
Jag är inte helt värdelös och jag diskvalificerar mig lite för ofta när det kommer till praktiska saker. Jag jobbar med det. Min spetskompetens är nåt annat, så kan vi säga. Oklart vad, men att meka med bilar är det inte.
Därför är det stort för mig att åka till en reservdelsbutik och låtsas vara lite kunnig och säga att jag vill ha en H4-lampa och ett par bultar att skruva fast hjulen med, för sånt är viktigt nämligen. 
Kanske ett litet steg för mänskligheten, det här, men tänk om det i framtiden kommer finnas en wikipediasida om F. Timeus där det skrivs om hur bra han var på att fixa med sina bilar.
Hoppas det står att han hade en Volvo Amazon också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar