tisdag 1 april 2014

Blogg 100. Del XXXII. Första april

Idag var det första april hela dagen.
Ni vet, den här dagen då alla ska skämta med alla och luras och hålla på. Den dagen.
Jag för min del brukar inte bli lurad. Om kan med inte menar motsatsen till inte. 
Och det här vill jag ha fört till protokollet att det är astaskigt att skicka ett sms där det spelas på känslor om att nån kontaktfamilj inte kan ta hand om ett par hamstrar och om det inte vore lite kul ifall de kunde komma hem till oss och barnen skulle ju bli så glada och så.
För ett sånt sms går det ju inte att inte tro att det är på riktigt. Och i slutändan av den historien är det alltid nån som känner sig bortgjord och som en liten godtrogen fjant. Precis som så många andra första aprilar förut.
Och då är det tur att komma ihåg att det bara är första april en dag om året och blir man sillurad så är det ju inte hela världen ändå. Hoppas jag.




PS. Om den här internetsidan nån nån gång kommer användas som nån form av minnesanteckning av mitt liv så kanske det den här dagen bör stå att folkets hus idag övergick i kommunal ägo och att jag passade på att vara ledig den här dagen. Ds. 

2 kommentarer:

  1. Måste erkänna att jag tycker att hon är lite rolig. Din fru alltså :) /Ordpolisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg det inte till nån men jag håller med.

      Radera