tisdag 17 maj 2011

Dagens Tankesmedja. Fritt översatt.

  • Varför parkeras alla bobby-cars med släp utanför toaletten, i den trängsta (trångaste?) passagen i hela huset?
  • Hur många hårdbrödmackor med smör behövs det för att döva ett sötsug?
  • Varför har jag så sällan pendlarkompisar i min bil?
  • Hur dum känner man sig när man oavsiktligt spammar sina kompisars facebook med exakt samma statusrad tre gånger för mycket?
  • Varför hittar man ingen musik på hela Spotify?
  • Visst är Facebook en tävling där flest statusar vinner?
  • Hur kommer det sig att det ofta (läs jätteofta) känns som om alla är smartare än en själv?
  • När kommer internet tillbaka till grannbyn egentligen?
  • Hur många dagar är det kvar till nästa torsdag?
Ja, här har ni några att bita i. Varsågoda, jag ska inte uppehålla er längre.

3 kommentarer:

  1. 1. Den som har ställt den där har nog inget körkort. Upprätta kontroll i passagen och ta vederbörande på bar gärning.
    2. Ta lite ost på så räcker det med två.
    3. Pass.
    4. Det såg inte klokt ut i min telefon. Galet, som kidsen säger.
    5. I min Spotify finns det jättemycket musik att välja på. Jättemycket asså.
    6. Jag har förstått att du tror det, men det kan vara läge att tänka om. Särskilt om du ska hålla på som i punkt 4.
    7. Det där stämmer inte. Läs det här inlägget så har du living proof på att det finns de som är osmartare.
    8. Högst oklart vilken by som åsyftas (Smedsbo, Skog, Stråtenbo??), jag kan bara tala för Stråtenbo. Det ser mörkt ut. Vi kör old school så länge och umgås IRL. Galet!
    9. Du får anlita någon smartare än mig för att räkna efter. Det är galet långt tills dess.

    I övrigt har jag inget ytterligare att bidra med till Tankesmedjan. #FYI

    SvaraRadera
  2. 1. Har du någonsin varit i ett rymligt parkeringshus?

    2. Här håller jag med Nigge, men kör +1. Alltså tre.

    3. Den här är svår alltså. Alla är rädd att hjulen ska trilla av eller att det ska gå för långsamt?

    4. Mucho.

    5. Det finns alldeles för mycket! Man förstår ju inte vad man ska leta efter, så jag lyssnar alltid på samma. Till makens förtret och han är så oförstående dessutom.

    6. Igår var det det. Men nu är det slut på dom där tävlingarna.

    7. Jadu. Trösten blir ju att om du är omringad av fem andra tycker ju denna klunga kanske detsamma. Förhoppningsvis tillhör man den smartare ur deras synvinkel. Men det där är ju som ett lotteri.

    8. Jag tror att internet finns i grannbyn om man väljer den typen av internet som är portal. Men det är ju en smaksak och har man inte en mast som kan leverera en bra signal är det ju bättre att låta bli. Det blir ju ingen lycklig av. Dålig signal alltså.

    9. Nästgårds.

    SvaraRadera
  3. Nigge och S:
    Så skönt att ni tog er tid att svara! Jag blir verkligen glad och inser att era svar verkligen gav mig svar på mina frågor. Om jag kan gottgöra det här på nåt vis - hör av er!
    IOU big time.

    SvaraRadera