onsdag 11 maj 2011

Tips från nån annan än coachen

Jag brukar jobba med att efterfråga blogginlägg. Men så kanske man inte får göra?
Den senaste veckan har jag uppdaterat min gReader i mobilen GANSKA många gånger och ofta har det funnits bra inlägg, men ett inlägg har jag saknat.
Flera gånger har jag övervägt om jag ska höra av mig till bloggaren, liksom för att påminna lite - men jag har inte gjort det. För jag har inte velat tvinga fram nåt - jag vet ju inte om bloggaren kanske inte är så skrivsugen eller så kanske det har funnits viktigare saker att göra, än att blidka mitt bloggläsarbehov.

Men idag damp det in. Och jag blev glad.

Nåt annat som damp in före blogginlägget idag var goda vänner som var ute och övningskörde. Inte båda, såklart. Men de damp in - och kvällen blev ännu bättre! Att sitta ute i uterummet med varsin kopp te och umågs, det är livet på en pinne. En bekväm pinne. Med kuddstoppning av mjukaste kuddmaterial bestående av vänner.

Det har varit en dag med VAB. Leod var sjuk och dottern var eftersjuk. Men det var en bra dag.
Fast jag har inte så mycket ord att skriva så jag kommer tipsa er om bloggar som är så läsvärda så ni måste kolla in dem.
Varsågoda.

Vara Vuxen - En av de bästa bloggarna. På hela internet.
Tankar, åsikter och kaffe - Alltid bra.
Ordproduktion - En blogg man väntar på nya inlägg från.
Norr Went South - Ingen dag är komplett utan den här bloggen.
Daniel på Svängrum - Här får man tänka lite. Det tycker jag är bra.

Om det är så att du som skriver på dessa bloggar läser det här så vill jag här skriva att Ni inspirerar mig. Jag hoppas inte att ni störs av att jag uppmanar folk att läsa era fantastiska bloggar - men de är bara så bra att jag inte kan undvika det här.
Min syster skrev en gång att hon "samlade på leenden, la ner dem i fickan och plockade fram dem när hon behövde det."

Tänk så.

7 kommentarer:

  1. Nämen! What an honour!! Här sitter jag och äter frulle på bästa surftid och möts av dessa ord. Bra start på dagen!! Tack!

    SvaraRadera
  2. Bara för dig att stoppa ner i fickan, vettu! Och tack själv.

    SvaraRadera
  3. Lägg den i din vänstra ficka - eller högra förresten. Spara vänstra för de riktigt viktiga grejerna...

    SvaraRadera
  4. Åhh,tack! Och mitt svar på frågan är: Forsätt efterfråga.

    SvaraRadera