torsdag 14 oktober 2010

Kakmonster

Dagen har handlat lite om kakor. Jag och Leonidas tog varsin kaka till kaffet. Han fick sin utan kaffe...
Det har blossat upp till en liten storm om kakor på min FB-sida. Nu har jag tagit hit stormen för att den kanske ska kunna lugna ner sig något..

Vilken är din favoritkaka?
Jag tror min är Singoalla. Eller Ballerina. Kanske Chocolate Chip? Om jag skulle tvingas välja så skulle jag nog ta ett Singoalla.
Det finns många kakor som verkligen inte är goda, men ändå är de till salu på affärerna. Hur kan det komma sig? Om de inte smakar gott så borde de ju inte vara attraktiva för kunderna, eller? Fast det finns kanske folk som har lite fel på sina smaklökar, så att de här kakorna faktiskt smakar bra i deras munnar - kan det vara så?

Hursomhelst.

Kommer nog ha ett kapitel i kokboken som kommer vara om kakor, så jag behöver inspiration. Kan inte du hjälpa mig?
Vilka kakor får jag inte missa att ta med? Jag tänker typ småkakor - mjuka kakor och tårtor kanske får ett eget kapitel...

Det här skrivandet hjälper inte direkt mig i min kamp mot godissuget som jag lider av. Två och en halv vecka med godisstopp, kan ni fatta det? Jag gör det knappt.

Tur att kakor inte är godis.

4 kommentarer:

  1. Hemgjorda chocolate chip! Kolakakor!

    SvaraRadera
  2. Ja! Kolakakor... och kokostoppar (inte kokosbollar med pärlsocker alltså). Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  3. Hallongrottor =)
    Och alla former av cupcakes, men det kanske räknas som mjuk kaka...

    SvaraRadera
  4. Absolut hallongrottor! Drömmar är också där uppe och bubblar tycker jag - och jag ska ha nåt inlägg om mjuka kakor också…

    SvaraRadera