lördag 9 oktober 2010

Kalas igen

Heleonard körde kalas idag igen. Jag gillar kalas. Alla Timeuskillar hade rutiga skjortor men han som vi firade hade slips.
Kezia gick inte och gömde sig under soffan och vi blev ganska förvånade. Hon verkar ha insett att guldlocksbarnen kommer fortsätta hojta och att hon inte kan göra nåt åt det.
En rolig sak är att min husfru och vår äldste son verkligen gillar den här katten och de är de som försöker klappa henne mest - utan att riktigt lyckas. Leod tror mest att hon är sur på honom och husfrun blir besviken när katten inte vill komma till henne för att mysa.
Istället kommer Kezia och börjar spinna i mitt knä. Det tycker jag är festligt. Kalaskul.

5 kommentarer:

  1. Katter går jämt till dem som anstränger sig minst, och är ointresserade. I fam Staffan är det Tordan de prompt ska upp i knät hos, och han är livrädd för dem...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det är lite komiskt men jag gillar det i smyg…

    SvaraRadera
  4. Det är faktiskt oerhört komiskt. Och vittnar om kattkaraktären. "Jaså du anstränger dig du. Det skiter väl jag i."

    SvaraRadera
  5. ...men det är lite drygt när man ska sitta vid datorn och hon börjar jaga pilen på skärmen alt gnaga på tangenterna... fast det skiter ju hon i!

    SvaraRadera