onsdag 13 oktober 2010

Skrivare.

Fortfarande har jag en telefon som inte riktigt låter. Jag har fått emballaget som den ska skickas i till servicen, men tydligen var det så att man skulle skriva ut nåt kvitto och klistra det på kuvertet och jag brukar inte gilla att fixa med paket. När jag arbetade på mitt förra ställe, alltså inte när jag var servicebutler senast, utan när jag jobbade på Tellmans så fick vi ibland skicka paket. Jag drog mig alltid för att göra det för man var tvungen att fylla i ett formulär på Postens hemsida (och ofta gick det fel så man fick göra om det typ 13 ggr) och sen hade vi ett särskilt sorts papper som man skulle skriva ut den här blanketten på. Jag lärde mig aldrig åt vilket håll papperet skulle ligga utan även där fick jag göra om typ 3 ggr eftersom jag från första försöket hann glömma hur det egentligen skulle ligga för att komma rätt. Paketskickning är inte min starka sida. Bland andra...

Men jag har ju i alla fall en telefon. Med olika funktioner. Utan ringsignal, men med en hel del annat.

Jag brukar använda den som ett anteckningsblock och skriva ner saker som jag ska komma ihåg. Typ om jag kommer på nåt som jag tänker kan vara roligt att skriva om här, då skriver jag först ner några ord och hashtaggar det med ink så att jag ska hitta anteckningen bland alla (!) mina viktiga anteckningar.

Telefonen gör inte att jag automatiskt kommer ihåg vad jag menade när jag skrev anteckningen. Det är en värdelös telefon... och utan ljud är den också!

En anteckning som jag har om ett inlägg ser ut såhär:
Det där med röstläge och volym.
Målgrupp.
#ink

Vad tycker ni att det inlägget borde handla om? Jag har inte den blekaste aning, förutom att jag nog tyckte att det skulle vara intressant/roligt när jag gjorde anteckningen.

Håll till godo! Det där med röstläge och volym. Och målgrupp. Värt att föreviga med bläck.

Jag behöver en skrivare, så att jag kan skicka in den där "jackajns" telefonen. Laserskrivare går också bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar