torsdag 2 december 2010

Att äta lunch hemma

Tur man har nära till jobbet.
Hank blev hemskickad på grund av dåligt uppförande idag och eftersom han inte får gå över vägen själv, till busshållsplatsen plus att han inte når upp till dörrhandtaget hemma eller inte har möjlighet att säga "En barnbiljett till Kavelmora, tack!" så fick jag åka och hämta honom.
Det gör jag så gärna. Det är ju bara en liten tur runt hörnet, från Sågmyra och hem hit till Kavelmora, och en dag som denna med blida temperaturer under -17 så var det bara härligt att åka lite bil. Faktiskt så var det ganska härligt med frostbitna träd i strålande solsken mot en klarblå himmel - en härlig vinterdag med andra ord.
Och åka bil på vintern har man ju gjort några gånger... Tänk, det finns så många inlägg egentligen om bilresor så jag skulle kunna ha ett eget namn på den bloggen: Kavelmora vINter (Kar travelling) eller så struntar jag i att ha en till blogg och så kanske jag skriver om vinterbilresor ändå.

Men inte nu.

Fördelen med att åka hem runt elvasnåret för att hämta hem sin son från Bystugan är att man får äta lunch hemma! Det var sjukt länge sen jag åt lunch hemma, för att sedan åka tillbaka till jobbet. Vänta nu här... har jag nånsin egentligen gjort det? Hm... nej, jag tror faktiskt inte att jag har gjort det nån gång!
Vi kollar några få utvalda:
Selecta: Njaej. Nej. Eller kanske. Men det var 1999.
Bältrosen: Nej. Där fick man ju äta med barn.
Subban: Nej. Även fast jag bodde nära...
Tellmans: Nej.
Nu: Ja, en gång. Idag.

Jag har typ alltid pendlat, förutom när jag bodde i Farsta. Eller ja, då pendlade jag ju mot slutet till Västerås - typ 11-12 mil enkel resa så jag kanske kan säga att jag alltid har pendlat. Mellan hopp och förtvivlan ibland också, men det är en annan sak.

Nu har jag tre mil till jobbet. Långt kanske vissa tycker, men inte jag. Som är från Lappland. Där allt ligger långt borta ur sörlänningars perspektiv.
Idag kändes det inte så långt, men det blev några mil i bil idag. Typ 15 om man överslagsräknar lite eftersom jag var tvungen att åka via Falun på tilljobbetresan #2 för att tanka och sen hem via Falun på hemresan #2 för att hämta post och handla - så kan det bli när man bor i paradiset.

Jag skryter inte, jag skulle gärna jobba i granngården om det gick för då kanske jag skulle kunna äta lunch hemma oftare! För det var skönt.
Men det blev en långlunch. 2:13 hade jag varit borta när jag kom tillbaka till jobbet. Men det var det värt eftersom jag fick äta Makaroner och Korv till lunch idag.

2 kommentarer:

  1. Om jag vinner x antal miljoner på lotto så ska du få jobb i granngården, jag lovar!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! Utifall att så skulle bli fallet så får du en cv att ta ställning till här:
    Jag är bra på att koka kaffe.
    Jag kan skotta snö.
    Jag har erfarenhet av bokningssystem.
    Jag kan det här med internet.
    Jag har b-körkort och kan backa med släp.
    Jag har ganska låga löneanspråk.
    Ja, det är väl ungefär det. Hör av dig när miljonerna trillar in eller hellre före det...

    SvaraRadera