torsdag 30 december 2010

Nyårspepp

Om jag spontant ska nämna den bästa nyårsmaten jag ätit säger jag tveklöst Bulgurotto och oxfilé som Modedoktorn bjöd på för ungefär 200 år sen. Sent var det jag åt maten för jag hade jobbat på Tällmans på kvällen - men maten var divinsk!
Imorgon ska jag oxå bli bjuden, av kepsmannen och hans fru. Jag är sjukt spänd på vad det kan bli… men av erfarenhet måste jag inte oroa mig.
Ska jag vara inblandad på nåt vis i matlagningen? Ja, det kan man säga. Jag ska ta med stektermometern. So there!
Published with Blogger-droid v1.6.5

4 kommentarer:

  1. Aaaw, vad härligt! Kommer inte riktigt ihåg vad det var i själva otton. Bönar och feta kanske?

    Här blir det förrätt av Ingemarsons, varmis som Fagerströms medtager och Staffan-Nohréns bjuder vit chokladkladdkaka till dessert. Helt säkert blir det en kulinarisk höjdare för oss båda ikväll!

    Ha en härlig afton!

    SvaraRadera
  2. jag känner ingen press...
    Glöm inte termometern och Helena!

    SvaraRadera
  3. Kepsmannen - under kontroll. Bjuder du på kaffe?

    SvaraRadera
  4. u bet, men baristan fixar!

    SvaraRadera