måndag 6 december 2010

Utmärkelse

Det är helt sjukt att jag har fått en utmärkelse! HELT SJUKT! Men jag blir glad.

Jag fick den av min kompis S. Hon kan verkligen blogga, det vill jag lova. Brukar använda hennes blogg lite som en inspirationskälla, bara så ni vet.

Det här är ju första (och troligtvis sista gången) som jag får en sån här utmärkelse så jag kommer suga länge på den här karamellen. Eftersom jag inte har fått nåt sånt här förut så är jag inte riktigt säker på reglerna, så jag pejstar in dem här:

Spelregler för Cherry on top award:



1. Tacka den person du fick den av. Check. Tack S så grymt mycket!
2. Kopiera utmärkelsen till din blogg. Check. Kolla ovan.
3. Dela tre saker som du gillar, med dina läsare. Check. Läs nedan.
4. Skicka utmärkelsen till fem bloggar som du tycker förtjänar denna utmärkelse. Check. Läs nedanför nedan.

Tre saker som jag verkligen gillar:

1. Fotboll på TV
2. Humor, helst Mammas Nya Kille
3. Kaffe. Kanske lite taget, men jag gillar det verkligen!

Spelreglerna för Beautiful blogger-awarden går ut på att lista sju saker om sig själv och skicka uppgiften vidare till andra bloggare.

Okej, sju saker. Det ska jag väl kunna skrapa ihop från mitt simpla lilla liv.

1. Jag har bott i Tanzania.
2. Just nu jobbar jag som Barista.
3. Mitt favoritlag är Modo
4. Ogillar Subarubilar som kör FÖR sakta.
5. Har nummer 50 på min innebandytröja. Som just nu ligger i garderoben.
6. Gillar Filip och Fredrik
7. Hade Bambuser före Patrick Ekwall på min blogg.

Och the nominees are:
Min fru Helena för jag tycker du skriver bra.
Min kompis Lina för att man alltid får smaka på vardagen litegrann när man läser det hon skriver. Om Farsta.
En rolig kille som har en blogg med mycket humor. Han är också lite som en kompis (vill jag i alla fall tro.)
Den här för mig splitternya bloggen tycker jag också ska få en skopa av sleven. "Santa might be late this christmas..." Alltså briljant. Och hon som skriver är bra.
Och jag bara måste: Miriams och Marcus bloggar. De är syskon så de är vana att dela. Tänker jag.

Och tack igen S för utmärkelsen.

Och akta er ni andra som kommer få era utmärkelser nån gång framöver... jag har koll på er!

6 kommentarer:

  1. Jamen, varsågod! Det var det lilla...

    Jag lovar att det kommer fler! Eller, det kan jag ju faktiskt inte lova, för vem vet om någon någonsin kommer att ge mig en award igen?! Herreminje, dom växer inte på träd kände jag precis!

    Men kul att du blev glad!

    SvaraRadera
  2. Jag blev sjukt glad, vet inte om det framgick ordentligt. Alltså, det trodde jag aldrig. Att jag skulle få en award. Stort. Jag saknar ord.

    SvaraRadera
  3. En utmärkelse välförtjänt, grattis Fredrik! Vilken ära att bli omnämnd i en sådan fantastisk blog och bland en sådan skara fantastiska bloggare! Vilken bra smak du har.

    SvaraRadera
  4. Mycket välförtjänt! Och tänk att du nu kan titulera dig "esteemed author"! DET är STORT!

    SvaraRadera
  5. Tack Nigge! Ska kanske börja kalla mig det lite så där till vardags? Och jag röstar för att du ska bygga en blogg snart... det vore STORT!

    SvaraRadera