onsdag 22 december 2010

Kavelmora Ink startar Körskola

Det finns redan en caféskola eftersom det verkar behövas en sådan.
Det verkar finnas behov för en Körskola med tanke på hur folk kör ute i trafiken - så då får Kavelmora Ink starta en sån!

Första lektionen kommer handla om hastighet.
När du kör din bil på en väg så är det viktigt att kolla i backspegeln med jämna mellanrum. Du är oftast inte själv på vägen utan det kommer garanterat att finnas medtrafikanter som kanske har bråttom till jobbet.
Om det är så att du inte är van vid den vägen som du kör och du känner för att köra lite sakta så är det EXTRA viktigt att du kollar i din backspegel med väldigt jämna mellanrum. Skulle det vara så att det kommer en bil farande i lagom takt (kanske något snabbare takt än din) så gör det inget om du vid bästa möjliga tillfälle svänger ut till kanten (förslagsvis på en parkeringsficka eller dylikt) så att bilen bakom kan få fritt fram att köra förbi.
Det är inte heller så trevligt om du väljer att köra ganska långsamt mitt på vägen så att det VERKLIGEN INTE går att köra förbi. Detta kan förarga dina medtrafikanter enormt mycket.

Ja, det här var första lektionen. Sammanfattningsvis kan vi alltså säga:
1. Kör aldrig FÖR långsamt.
2. Håll till höger och sväng gärna åt sidan för att släppa fram medtrafikanter.
3. Ser du en grå opel, vänligen AKTA DIG.

Frågor på det?

6 kommentarer:

  1. Bra där Frippers! Så mkt visdom!

    SvaraRadera
  2. Tack Modedoktorn. Jag har saknat dig… och jag tar bara mitt ansvar. God jul på dig - hälsa Han riddaren med tidningarna och hoppas ni får fina dagar. Kramar från Kavelmora

    SvaraRadera
  3. Det är tur att NÅGON tar sitt ansvar! Själv brukar jag bara göra mitt bästa för att sätta av dem i diket... Inte alls så fin som du.
    Önskar även er en fröjdefull jul. Nu tar vi fram chipsen!
    Kram../ M

    SvaraRadera
  4. Hehe. Mina argskrik till s80n var allt annat än medmänskliga och jag hade nog knappt stannat och hjälpt om de åkt i diket - så fin kan du inte kalla mig. Men julen kanske kan göra mig lite bättre…

    SvaraRadera
  5. Låt oss ta en pepparkaka till, så blir vi båda lite bättre människor?

    SvaraRadera
  6. Låt oss! Bra tänkt (ingen högoddsare att du kom på en så smart lösning) och hoppas fler gör så i jul. Eller andra tider på året också för den delen. Men som vi sagt, om vi drar våra strån till stackarna så har vi ju gjort vårt iaf..

    SvaraRadera