onsdag 29 december 2010

Barn är inte till salu

Du lyssnade väl på Musikhjälpen i P3 härom veckan? 6 dagar i en glasbur utan mat sände tre personer radio och vi fick önska låtar och skänka pengar så att barn inte ska vara till salu.
Det är ett fruktansvärt viktigt ämne det här med att barn inte är till salu - på riktigt alltså.

Det är däremot också så att vissa barn KAN vara till salu. Jag har två små blonda till övers om det är nån som är spekulant.
För när de inte vill sova på kvällen och det enda man egentligen vill göra är att åka till Killen med tidningar för att äta godis och kolla på film så är det inte så roligt när de bara skriker. För att de har bestämt sig för det. Och inte vill sluta.

Det är så jag upplever det.

Just ikväll hade vi rea på dem, köp båda men betala bara för en. 20 spänn hade räckt.

Fast nu sover de och jag fick åka till Killen med tidningarna och Modedoktorn (eftersom min fru är grymt bra och stod ut med skriket bättre än mig) och jag har ätit godis så jag nästan spricker och de är väldigt söta när de ligger i sina sängar så jag ska nog ta bort annonsen från blocket. Och Tradera. Och e-bay. Och KVD.

Och borde jag inte sova nu så skulle jag vilja gå in i deras rum och bara okynnesskrika lite. Sådär så att de vaknar. Bara för att. Men jag kanske gör det när de blir typ 16... Kan du inte påminna mig då?

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Gör du det nu kommer det troligen surt efter. Men sug på karamellen ett tag till:). Definitivt något att ta till framöver.

    SvaraRadera
  2. De sov när jag kom hem efter jobbet idag, så de sitter säkert. Ikväll iaf.

    SvaraRadera