lördag 10 september 2011

En Dagdrivares Dagbok. Del IX. Åksjuka eller resfeber.

Igår hände roliga saker. Vi fick besök av Nigge och några barn. Hans och hans frus barn, om ni undrar. Det var lite som en lifesaver, kände jag. Men kvällen rullade på lite för snabbt så jag fann inte tid att berätta det då, men nu så vet ni!

Idag då. Lördag. En ledig dag. (Bland så många andra.) En bra dag, hittills. Och kommer nog så förvara under resten av kvällen.
Men jag mår lite illa. Av Wordfeud. Det må vara ett gripande spel men det gör mig sjösjuk. Jag brukar alltid skryta med att jag kan åka bil, båt, flyg, buss - ja typ allt du kan tänka dig - utan att bli åksjuk. Men jag kan inte lösa korsord på tåg eller spela Wordfeud.
Jag känner mig klen.

Eller så är det resfeber jag känner.
Imorgon så kommer jag åka till Skansnäs för att sitta i skogen ett par dagar. Det kan råda radioskugga där ("skönt" kanske du tänker) men om det finns internet så kommer jag att märkas.

Det ska bli skönt att åka iväg lite. Bara jag. Själv och ensam.
Jag ska tänka lite. Vila lite. Andas lite. Längta lite. Eller ja, mycket av varje grej, men ändå.

Men det ska bli skönt. För alla.
Och vad är egentligen skillnaden på resfeber och åksjuka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar