torsdag 8 september 2011

En Dagdrivares Dagbok. Del VII

Den här dagen hade vi kunnat ha och mista. Nu fick vi den, så är det bara.
Jag tänkte i eftermiddags att den här dagens inlägg skulle bli som en slags minnesanteckning - även om jag helst vill glömma.
Jag fick inte ett jobb idag. Det fick jag veta per telefon och det hade jag gärna varit utan. För jag vill ha ett jobb.
Men så tänker jag på några andra som fick telefon idag. Och fick veta att deras vän, man, pappa, bror, som hade omkommit i en flygolycka. Det ger perspektiv. Stefan Liv tyckte jag om, fastän jag aldrig mött honom. Jag tänker att folk gärna hade velat ha honom kvar. Han blev för ung.

Jag kunde stänga av att jag inte fått jobb idag för att åka på after work med mina förra kollegor och nuvarande vänner. Jag fick så mycket fina ord om mig att lägga i fickan så ni anar inte. Ba sådär.

Men nu tänker jag en extra bön för de familjer som förlorat någon idag. Och tackar för att jag fick den här dagen.
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

  1. Fint. Och vist. Det finns alltid ngt att vara tacksam för! Därmed inte sagt att man inte får bli besviken, så låt mig beklaga att du inte fick jobbet. Deras förlust, helt klart.

    Kram../ M

    SvaraRadera
  2. Tack. Mister de mig en gång står jag säkert kvar.

    SvaraRadera