torsdag 22 september 2011

Ett torsdagsinlägg

Min fru är på retreat inatt. Hos sina föräldrar.

Det har varit en bra dag. Inte så späckad men lagom rolig för att inte vara tråkig. En av bröderna hade en sjukförmiddag, men sov ett par halvtimmar och vaknade och sa "jag måj bja nu". Och gjorde det.
Vi hann med både grannkaffedrickning med en Mästersnickare, Öppna förskolan och lite annat sånt här klassiskt hemmalullull. Typ youghurtmiddag.

Det roligaste var nog ändå att spela "Tippen" med Leod efter normal nattningstid. Han tyckte jag kunde börja, "föj du ätej ju inte jussin så ofta..." 
De är ganska roliga, våra barn. Oftast hinner jag inte se det i all tröttfrustration, men idag tänkte jag testa hur det var att tänka positivt och det gick bra.

Självklart är det inget som ger ett nobelpris - att vara ensam med sina barn eftersom det finns så många som gör det varje dag, utan alternativ - men för mig var det en liten seger.

Sen att jag är totalt sugig på Wordfeud behöver vi ju inte grotta in oss i - utan nu fokuserar vi på att hålla tummarna för jobb och går och lägger oss. Antingen hos våra föräldrar, i våra egna sängar eller hos någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar