torsdag 29 september 2011

Kvällens tips och lite regelrätt plankande från en annans blogg

Idag läste jag min gode vän Daniels blogg. Där skrev han en massa bra grejer, såklart. Ty han är bra. Smart och vis och så vidare. Inlägget handlade om nya facebook och hur människor förfasar sig och säger att de ska bojkotta, när det egentligen finns andra saker som man kanske borde ifrågasätta och bojkotta innan ... nej, läs själva. Det är bättre.

En sak jag dock fastnade för var en liten mening. Den handlade om hur nöjesindustrin funkar och hur det numer är oftare att man vill att många ska gilla något litegrann, istället för att få ska gilla något jättemycket. Och att det hämmar folks kreativitet.

Så har jag aldrig fattat att det är. Men jag tror det är så.

Och det gör alltså att jag fortsätter skriva som jag gör. Och så är jag glad om du läser och gillar det jag delar med mig.

1 kommentar:

  1. Yes! Rätt spår nu Fredrik.
    Glad att kunna bidra till din kreativitet.

    SvaraRadera