lördag 1 mars 2014

Blogg 100. Del I. En mjukstart

Är den här bloggen på?
Den är i alla fall väldigt dammig, det är ett som är säkert. Nästan rostig.

Tydligen finns det en utmaning här på internet som handlar om att den som har en blogg får, kan eller måste, skriva minst ett inlägg om dagen i hundra dagar. Den här bloggen har knappt haft ett enda inlägg på hundra dagar så det här blir ju en spännande utmaning. 

En gång i tiden hade den här bloggen ett par glansdagar. Det var under den tiden som jag visste, vågade och kunde skriva om det som jag ville. Det var en blogg som ibland handlade om trams, ibland om hitte-på, ibland om känslor, ibland om bekännelser och ibland om tankar som jag hade. Ibland var det även nån bild med i inläggen.

Det går att säga att jag har glömt bort hur ett inlägg ska skrivas. Jag har tänkt att det ju finns så ohemula mängder briljanta bloggare där ute och att jag ju faktiskt mest har jobbat med syftningsfel och funderingarkring  vilka prepositioner som ska vara på vilken plats i meningar och bisatser och det har väl tagit bort längtan att skriva. Jag har mest tänkt inomhuvuds istället för här som jag vågade göra förut.

Men det passar väl bra att försöka börja skriva lite igen. Folk vill tydligen det. (Himla Niklas till att hålla på och peppa och hålla på.) Så skyll på honom om ni tycker det är dumt att jag har börjat blogga igen.

För det verkar väl som att jag har det. Och det ska bli kul.

2 kommentarer:

  1. Pepp! Förväntar mig noll klagomål på att Kavelmora Ink är igång igen. Kör hårt kompis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir hursomhelst spännande det här. Nu kör vi.

      Radera