tisdag 11 mars 2014

Blogg 100. Del XI. Ett jubileum

Ja, det har gått fyra år sen Kavelmora Ink fick sitt första inlägg.
Det var inte jättebra, om du frågar mig. En del inlägg har varit bra, om du frågar mig. Det har varit olika. Jag gillar olika.
Men nu har det alltså gått fyra år. Och om den här bloggen hade skrivits av en självsäker författare så hade det säkert frågats om favoritinlägg genom tiderna och så hade kommentatorsfältet kanske fått ett par förslag. Men det ligger inte riktigt för skribenten på den här bloggen att göra så, även om han skulle tycka att det var roligt. (Han som skriver här gillar även att skriva om sig själv i tredje person. Oklart varför, men det är så det är. Men ibland slutar han med det, tack och lov.)

För ett par år sedan jobbade jag på ett café. En dag kom det in en kund och snabbt framgick det att hon var tvillingföräldrar. Då jag, som av en händelse, också var (och är) tvillingförälder så frågade jag henne om nåt litet tips.
- Ja, sa hon, de första fyra åren för oss var som ett svart mörker. Sen blev det lite ljusare.

Med det sagt så konstaterar vi väl ånyo att Kavelmora Ink funnits i fyra år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar