måndag 17 mars 2014

Blogg 100. Del XVII. Om innebandy och att tveka

På måndagar är det innebandyträning.
Jag brukar följa med för jag gillar det så mycket. Idag var en annan pappa där och vi samtalade. Vi pratade om livet, hur det är att vara förälder och hur saker och ting kan vara jobbiga emellanåt. Vi konstaterade att det kan vara bra att be om hjälp ibland. Att det inte är fult eller dåligt att göra det.
Ibland önskar jag att jag kunde leva lite som jag lär. Att våga tro att saker och ting gäller för mig också. Att jag inte ska tveka när chansen ges att säga vad jag tänker. 
Kanske kommer jag dit nån gång, vi får se. Ambitionen finns i alla fall.
Och innebandyträningen då? Jo, den var lyckad. Blandade lag (tack och lov) och en av spelarna glömde bort vad det egentligen hette och sa tveka istället för teka.
Sånt gör mig så glad.
Och jag borde verkligen lära mig att sluta tveka när det kommer till vissa saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar