måndag 3 mars 2014

Blogg 100. Del III. Om TV-serier

I morse mötte jag min kompis Niklas.
Han tyckte jag hade en fräsig jacka och uttryckte att jag skulle ägna ett inlägg här på Kavelmora Ink åt den. Det tycker jag är ett rimligt önskemål och mycket talar för att det säkert kommer komma ett sådant inlägg. Det enda kluriga med att skriva ett sådant inlägg är att det kräver en hel del research för att få till ett inlägg om en jacka och därför kan det komma att dröja. Om jag nu ens får tag på allt information som krävs. Vi får hålla tummarna.

Men idag är det måndag. Då brukar min kompis Niklas och jag, och säkert resten av världen, kolla på en väldigt bra TV-serie som heter True Detective. Det är en deckarthriller som gör att den som tittar, bland annat Niklas och jag, sitter på helspänn större delen av måndagen i längtan efter att programmet ska gå att ses.
Men idag har vi alla ett problem. Eller det är mest min fru och jag som har ett problem. Det är att hon inte är hemma ikväll och av respekt för hennes kärlek till TV-serien True Detective så kommer jag att vänta tills hon kommer tillbaka så vi kan se det tillsammans. Så brukar vi göra.
Så istället för att prata om True Detective kan vi ju prata om andra serier som jag inte sett.

  • Twin Peaks. Många (i alla fall min kompis Niklas) säger att True Detective liknar Twin Peaks. Jag vet inte eftersom jag aldrig såg den serien. Det enda jag minns är att i en scen, som jag faktiskt såg, så var det en skådis som stack in en penna i en full plastkaffemugg för att statuera nåt. Sen tror jag att hen drog ut pennan och allt kaffe rann ut. Bra minne!
  • Breaking Bad. En ganska ny serie. Den liknar säkert nån annan serie som jag kanske eller kanske inte har sett. Ingen vet.
  • Shogun. Den där gamla godingen en västerlänning hamnar i nåt hoolabaloo i Japan och de dricker sake och tynger kudde till höger och vänster. Minns ni de? Jag såg den knappt förutom nåt litet brottstycke hemma hos min storasyster men så i högstadiet blev det fränt att läsa tjocka böcker, och då läste jag den. Har för mig att den var på ca 40 000 miljarder sidor men jag läste den i alla fall. Egentligen inget att skryta om. 
Ja. Det var väl det. 
Tänk om det kunde bli tisdag snart så jag hade chansen att få se True Detective nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar