söndag 2 mars 2014

Blogg 100. Del II. En liten förklaring

Det här är alltså en blogg. Kavelmora Ink.
Här kan vad som helst skrivas om. Kanske kommer jag skriva om mina barn? Kanske kommer jag skriva om mina innersta känslor och tankar? Kanske kommer jag skriva om glass? Kanske kommer jag skriva om sport? Kanske kommer jag skriva om kaffe?

100 dagar är ganska lång tid. Det är ungefär drygt tre månader. För vissa är det en evighet. Typ dagsländor.

Jag blir såklart glad om du som läser, läser. (Niklas, jag kollar på dig.) 
Däremot kan jag inte garantera att det blir kvalitativa inlägg från morgon till kväll, men några guldkorn kommer säkert att finnas. Om man letar extremt noga, med väldigt finkänsliga instrument. Och om man har ett stort mått fantasi. Och kanske lurar sig själv att det kommer finnas guldkorn.

Nej, jag har inte så bra självkänsla eller tilltro till min egen kapacitet och förmåga. 
Men jag har ett par mål:
1. Få lite bättre tilltro 
2. Bli lite bättre på att skapa lite dålig stämning vid behov
3. Lära mig när jag ska använda de eller dem
4. Övrigt

Det här är alltså lite vad Kavelmora Ink kommer handla om den närmsta evigheten.

4 kommentarer: