söndag 23 mars 2014

Blogg 100. Del XXIII. Söndag, bloody söndag

När det inte händer så mycket mer än en gudstjänst med kyrkkaffe och ett vägföreningsmöte på en söndag så är det lite av en utmaning att komponera ett blogginlägg som åtminstone är intressantare än en utgrävning i ens egen navel.
Förr hände det saker som triggade igång minnen som jag kunde berätta om.
Nu känns det lite som att jag har berättat alla skämt jag kan och alla små historier som jag nånsin lärt mig.
Ja, lite vemodig är jag nog allt. Kanske är det klassisk söndagsångest eller så är det bara gammalt vanligt vemod. 
Om vi tar och håller tummarna att det kanske händer nåt berättansvärt imorgon och att jag hittar några passande ord vore det ju alldeles utmärkt.
Och så tar vi nya tag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar