tisdag 19 juli 2011

19 Juli. Del II. Ett inlägg om siffror och år.

För snart tretton år sedan träffades Helena och jag. Tiden flyger, kanske du tänker - och med rätta.
För snart tretton år sedan föddes min brors son, och jag blev Uncle Fredrik (sagt med ryskengelskt uttal pga internationell klass) med hela klassen. Och halva Mariannelund, Lettland och Uzbekistan.

För typ tretton timmar sedan så träffade vår snart femårige son sin snart trettonårige kusin, och mötet dem emellan blev sådär förvånat. Coolt förvånat (inte särskilt förvånat kanske) från trettonåringen, lite överraskat och blygt från femåringen. Men glatt.

För femtio år sedan förlovade sig deras farföräldrar i Skansnäs, vårt sommarställe uppe i Lapplands fjällvärld och idag fyller även deras farfar (och fajfaj) år. Han säger att det är typ 65 han fyller, och det kan han väl få tycka.

Hursomhelst så är det väldig roligt när ens brors son lär ens tio år äldre bror hur han ska göra med sin nya telefon.
Såsom min femåring säkert kommer göra om ett par år gentemot mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar