söndag 3 juli 2011

En bloggare som skriver tills han blir utbytt.

Jag, en bloggare?
Det blev så. Har kommit på att jag måste skriva lite nu och då.

Ibland långt. Jag har ingen twittercoach.
Ibland kort. Jag lider lite av SUA. Social Update Anxiety.

Är räddast för att upprepa mig. Men om jag gör det, förlåt mig.
Vill dela livet. Men är blyg.

Har alltid avskytt ordet "BLOGG". Det låter äckligt.

Läser gärna. Blir glad när det dimper in nåt nytt i RSS:en.
Tycker att Internet behöver vara en positiv plats. Vill bidra till det.

Men är lite för anspråkslös ibland. Jobbar hårt. Har varit lillebror lite väl länge. Fast jag älskar mina syskon.

När Leonard skulle födas ville jag att han skulle heta "Henke Larsson" i mellannamn. Han är en vinnare, han Henke Larsson.
Jag är lite för ödmjuk för att vara den vinnare som behövs för att lyckas i "världen". Men jag ger mig inte. Jag vill vara den jag är.

Och nu är jag en bloggare. Nybörjare, kanske. Men det är sån här jag är.
Henke Larsson älskade också sin lillebror.
Jag har mina syskon kvar.

John Gideon.
Heter han i stället i mellannamn. Det passar honom bättre.

Och jag är bloggare, pappa och nyfiken.
Jag tänker springa tills jag blir utbytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar