söndag 24 juli 2011

Dagens Tankesmedja. Om kärlek.

Kärlek är temat. Och det ska spridas, det har vi bestämt tillsammans nu. Det känns så bra.
Men vad är kärlek då?

Jag tänker att det kan vara så oerhört många saker och min vana trogen tänker jag lista några. (Ur min bok om kärlek alltså. Du har nog din egen bok, och den är lika bra.)
  • Humor. Att kunna skoja och bli skojad med är äkta kärlek. Simple as that.
  • SMS. Att få ett SMS från en vän gör mig gärna helt varm.
  • En klapp på axeln. Kanske något av det bästa.
  • Ord. Det finns så mycket kärlek i ord. Om man använder kärleksrösten eller kärlekspennan.
  • Tystnaden. Respekt går hand i hand med kärlek, och ibland talas den bäst med tystnad.
  • Uppmärksamhet. Det är en av de viktigaste typerna av kärlek. Kan rädda liv.
  • Leendet. Eller bara en vänlig blick.
Jag tror och tycker att det ser ganska lätt ut.

Idag har jag fått så mycket kärlek. Bara sådär. Out of the blue.
Men imorgon ska jag ge mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar