onsdag 20 juli 2011

Storfiskarn II

Ingen fisk, inget kort på Storfiskarn heller.
Så jag lär knåpa ihop minst tusen ord, alltså.

Jag minns när jag fick mitt första metspö. Det invigdes hos mina kusiner i Välvsjöliden. Mammas föräldrahem. Det var en gammal gård med lada, sommarhus och en fotbollsplan som på den tiden var stor som en ... fotbollsplan. Av den stora sorten.
Det fanns en åker också, mellan gården och den lilla sjön. Det kan ha varit ett potatisland, jag minns inte så noga. Nere vid sjön fanns min kusins lilla båt. Den hade motor och jag var alltid så fascinerad att det var en hare och en sköldpadda, beroende på hur snabbt man ville köra.

Den första abborren jag drog upp var den största.

Och vi fick aldrig gäddan vi sökte efter.
Ingen av somrarna vi fiskade där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar