lördag 23 juli 2011

Kärlek vinner

Imorse kollade jag telefonen och förstod väldigt lite.
80 döda.
Sen har siffran stigit, fastän den var så sjukt onödigt hög redan från början. Det borde ha stått 0 döda. Det hade varit lämpligare.

***
Jag råkade skriva en tanke som jag hade där i morse. "Jag tror världen behöver kaffe och kärlek idag, så jag åker och sprider lite."
***

Hur kan det här hända? frågar sig många. Säkert typ alla. Hur kan Gud tillåta detta? frågar säkert samma personer.
Det gör ingen. Inte heller Gud.
För det som hände i Norge igår var allt annat än kärlek.

Och det är något som vi kan sprida runt omkring oss. Det är jättelätt. Hat är också lite för lätt att falla in i, men kärlek är så mycket bättre att satsa på.
Kan vi inte göra en gemensam kraftansträngning och bara gå ut och sprida lite kärlek? Så blir det lite bättre?

Okej? Är ni med?

9 kommentarer:

  1. Klart vi är med! Det kräver så himla mycket mindre energi att sprida kärlek än att sprida hat, så det borde vara en självklarhet!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet Fredrik!
    Störst av allt är kärleken.

    SvaraRadera
  3. Jag är med! Och vill citera några rader ur Carolas enligt mig bästa låt:
    "Ingenting kan stoppa mig, det blåser en vind
    I hjärtan som brinner
    När kärlek vinner"

    Allt förmår den...

    SvaraRadera
  4. Killen med tidningarna24 juli 2011 kl. 00:03

    Count me in!

    SvaraRadera
  5. Så sant och klart jag är med.Kram på Er! Mvh Helena

    SvaraRadera
  6. Kärlek e helt klart bäst så det är bäst at vi börjar visa lite nu eller varför inte mkt..kram Ana

    SvaraRadera
  7. Jag är med på mer kärlek <3

    SvaraRadera
  8. Nu är vi många, det säger jag då bara!
    Då kör vi. Kärlek ftw.

    SvaraRadera