måndag 12 april 2010

Att göra:

  • Köpa Markduk
  • Tvätta fönster
  • Åka och lämna in kostymen till fd arbetsgivare
  • Byta 8 däck
  • Rensa ur förråd
  • Lämna barn hos dagmamma
  • Fixa en 5-meters planka
  • Hämta barn hos dagmamma
  • Möte inför sommaren med ny arbetsgivare
  • Komma på vem som gjort låten "Check it out now, funk soul brother..." (Om nån vet tas hjälp tacksamt emot)
  • Dricka kaffe med granne
  • Städa garage
  • Köpa present
  • Tvätta bilen
  • Laga t-shirten
  • Njuta och softa eftersom det är sista veckan som pappaledig

Ja, jag tror det i alla fall är det mesta som finns på min agenda. Tur att jag kan ladda ner bra applikationer till mobilen så att jag kan ha koll på allt...

Det är inte utan att det känns som lite mycket på "att-göra-listan".
Vad är viktigast? I vilken ordning ska jag göra grejerna så att det blir så smart som möjligt? Hur ska jag hinna klämma in att berätta för dig hur det går? Vad kan jag lägga på min "att-göra-nästa-vecka-lista"? Vem ska svara på mina frågor egentligen? Det är mycket man undrar över nu för tiden...

...men det är väl så det är. Konstaterar hela tiden att "så här är det". Det är bara att acceptera och gå vidare, och tänka på zebrorna som inte blir utbrända. En sak i taget. Betar man gräs så fokuserar man på det. Kommer det ett lejon så fokuserar man på det. Och springer.

Vi ska hela tiden hålla så många bollar i luften, trots att det är praktiskt taget omöjligt att göra flera saker samtidigt. Har ju tränat upp min multitasking de här månaderna jag har varit hemma, men det finns en gräns - man kan bara mata två barn i stöten. Jag har alltför ofta haft trehundra saker som legat på mitt skrivbord, och jag har inte hunnit med en enda skitsak bara för att jag har stressat upp mig för att det har varit så mycket att göra och jag har försökt göra allt på samma gång! Andra dagar, när jag skrivit ner vad som ligger i pipelinen har jag hunnit med sjukt många saker, bara för att jag har gjort en sak i taget.

Zebror blir alltså inte utbrända eftersom de bara gör det som behövs göras just då. Pappalediga pappor i Kavelmora vill äta lunch nu. Då gör jag det och sen tar jag itu med listan. En sak i taget.

4 kommentarer:

  1. Köpa present tror jag kommer överst, efter lunchen då. Men alltså, om man har en sked i munnen, då borde man kunna mata tre barn samtidigt?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det kan funka, om man kan hålla tungan rätt i mun så att säga...
    Förresten, vad önskar man sig om man fyller den 18e i år?

    SvaraRadera
  3. Om man fyller den 18e i år så fyller man väl den 18e nästa år också? Bara en tanke... Jag tror man önskar sig något riktigt onödigt egoistiskt. Eller en köksradio.

    SvaraRadera
  4. Hmm. Bra förslag, men det blir trångt i hyllan med två radios. Egoistiskt... typ en spegel?

    SvaraRadera