tisdag 13 april 2010

Mañana Mañana

I morgon blir det en spännande dag.
I morse frågade Leonidas om jag skulle åka till jobbet idag. Jag svarade att: "Nej, när jag har lämnat er på Bystugan så åker jag hem." Han blev helt förfärad och konstaterade: "Då blir ju du helt emsam!" Sen kom han på: "Jag kan följa med dig när du har lämnat Singe och Hänju!" - och började gråta när jag sa att det inte passade så bra idag. (Ni har ju sett min att-göra-lista... krydda den med en treårings hjälp så blir det game b direkt.)

Idag bestämde jag mig för att han och jag ska hänga imorgon. Han har lovat att hjälpa mig att kasta skräpet, för det har han ju gjort förut! Han sa också att han kommer somna medans han lägger i tidningarna, så jag kanske tar hand om de kassarna...

Han börjar ju bli stor nu. Han har koll. Idag blev han ringa-i-telefonen-sugen så han frågade om jag hade sett hans mobil. (Det är alltså den första 3-mobilen som vi hade, NEC:en med det feta batteriet ni vet...)
Som vanligt svarade jag nej, för oftast vet jag inte var saker och ting ligger. Jag tror att det beror på nån sjukdom eller störning jag har, vet inte säkert. Men Leonard visste! Direkt gick han till lådan med böcker som vi har i köket och där plockar han fram sin mobil. Sen började han sin sedvanliga mobilprocedur:
"Hej det är Leonard Timeus John Gideon" (Man måste ju säga vem det är som ringer.)
... sen fortsätter han en konversation - ofta med sin kompis Noah - och hela tiden så promenerar han omkring i huset (vet inte var han har fått det ifrån...) och sen helt plötsligt så avslutar han och lägger på. Till exempel kan det låta så här när han berättar vad som avhandlats:
"Jag pratade med Noah. Han sa att han skulle kräkas om en halvtimma."

Imorgon ska han och jag alltså hänga ihop. Vi ska tillsammans beta av sak efter sak på att-göra-listan, och jag är laddad. Ikväll har jag lyckats stryka däckbytningen och det är så skönt. Egentligen borde jag kunna stryka åtta punkter, men det blir kanske inte så bra.
Jag tänkte att vi ska inhandla present också till våran mamma och fru. En Karlsson på taket-dräkt. Har fått tips om att sy själv, men jag vill nog leta lite i affärer först. Vet bara inte var eller på vilka. Det ordnar sig säkert, jag kommer ju ha hjälp i morgon. Undra bara om hon vill ha lite för höga byxor med hängslen och en propeller bak? Hon sa ju i och för sig, det sista hon sa innan hon sa godnatt och gick ut till gäststugan, att hon behövde nya byxor. Det kanske var en liten fiskning efter grå gubbyxor med pressveck, vem vet?

Hasta mañana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar