onsdag 14 april 2010

Du och jag

Idag var det jag och Leonard. Han och jag. Bara vi.
Vi lämnade Sig och Hank på Bystugan och han satt kvar i bilen, precis som de har gjort hela vintern. Jag tror att han gillade känslan att sitta kvar i bilen, för det sa han när jag kom tillbaka.

Sen började vår busy schedule.

Hem och lasta skräp i bussen, åka till däckverkstan för att köpa en bult till sommardäcket, åka till tippen och kasta allt skräp, sen ner på Byggmax för att köpa markduk, vidare längre ner på stan för att kanske köpa en Karlsson-på-taket-dräkt och äta lunch. Vi hann tillochmed träffa vår mamma och fru, och Leonard hann krama henne tre gånger innan vi gick vidare i solskenet, hand i hand.

Sen kom vi till Åhléns. Jag tänkte att pannkakor borde bli bra, och det blev det. Enda kruxet som vi var tvungna att lösa var att Leonidas var något ljusskygg och promt ville sitta i det mörkaste hörnet... jag lyckades dock övertala honom att vi kunde sitta vid fönstret, och det var jag nöjd med. Han var också nöjd. Och nöjdare blev han när jag gick och hämtade hans G-L-A-S-S som kvinnan i kassan så generöst bokstaverade för mig när jag betalade. Vilket geni hon var! Tack så mycket för din smartness (om du nu läser det här), det gjorde att pankisarna kunde slinka ner ostört...

Dagen var ju inte slut där.
Vi åkte till en annan affär för att kunna pricka av presentpunkten till husfrun. Han och jag hade inte samma smak, men eftersom det var jag som hade stålarna så hade han inte jättemycket att säga till om. Hoppas att hans mamma har mer sån smak som jag har... (att han sen berättade för henne vad vi köpt när de talades vid på telefon gör ju bara det hela lite komiskt.)(Men jag kanske har lämnat tillbaka det som köptes och fixat en Karlsson-på-taket-dräkt, vem vet?)

Sen affären. Tjejen i kundtjänsten blev lite glad när jag kröp till korset och erkände att vi (inte jag, men nån annan Timeus som kan prata rent) glömt att blippa in blöjpaketet förra gången. Vi har ju vårt sponsoravtal med två veckors fria blöjor, så jag kände att det ändå gick jämnt ut.
Det har ju blivit ett par besök i affären, och det här var ett av mina bästa. Han, den korte och blondlockhårige killen, tjatade bara en gång och det var om sylten. För er som varit på Ica Maxi i Falun vet ju att det bara är upploppet kvar efter sylthyllan, så det kändes som vi var i mål redan.

Men det var vi inte. Vi hann faktiskt även med ett besök på Bygg-Mats för inköp av planka. Check.

Sen var vår "på-tu-man-hand-dag" färdig. Det blev en bra dag. En lysande dag. Ungefär lika lysande som Leods ögon lyste när han tittade på sin päronsplitt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar