onsdag 28 april 2010

Uppdaterad fotboll

Har ju som ni kanske vet besök av mamma och pappa. Har inte alla kanaler på TV. Har inte bredband så att det funkar att se via nätet men jag har så pass mycket kräm i internetet att jag kan kolla en sån där realtidsuppdatering av matchen.

Matchen jag skriver om var Barca-Inter. Semifinal i Champions Leauge, då vet man att det är bra killar som lirar - och taktiska tränare som sköter jobbet från sidan.

Jag gillar Barcelona och därför är jag lite extra besviken på att de förlorade. Det hade ju varit så roligt att få se CL-finalen på sin födelsedag (och gilla lagen som spelar) men nu är jag inte särskilt sugen längre. Tårta däremot hoppas jag att det blir.

Det är ju så att idrott har både vinnare och förlorare. Jag tror att jag är en ganska bra förlorare när jag själv spelar... eller förresten, det är jag inte. Det finns ju inte mycket som är tråkigare än att förlora en match i PES10 eller nåt annat spel för den delen heller. Har jag alltid varit så här? Nej, det tycker jag inte.
Vad var det som hände?

Har jag blivit uppdaterad till en annan nivå? Lite som när det "plingar" till i datorn när han som kollar matchen skriver in vad som händer - och så plötsligt är situationen något helt annat än för 15 sekunder sen. Är det samma med mig? Var jag en bra förlorare förut och huxflux är jag det inte?

Hur kan det vara så?

Jag vet inte och kommer nog aldrig komma på varför. Det får bara vara så och så får jag försöka hantera det. Grattis ni som gillar taktisk tråkfotboll - ni har ett lag att heja på i CL-finalen (eftersom det tydligen är så man måste spela).

Tyskarna vinner ju ändå alltid i slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar