lördag 24 april 2010

MackaPacka

Det finns olika barnprogram. Drömmarnas Trädgård är ett av dem och det är extra lämpligt för små barn. Barnprogram är iofs oftast extra lämpligt för små barn, så det är ju bra.
I DT så finns det en karaktär som heter MackaPacka. (Vet inte riktigt hur hon ser ut, för jag brukar oftast passa på att slumra när detta program visas.)
På tal om Macka så gjorde jag mackor idag eftersom det ingår i mina arbetsuppgifter. I förrgår fick jag i uppgift att göra en liten ostochskinkröra att ha på våra mackor, och det gjorde jag glatt. Tydligen sålde de ganska bra igår så jag fick göra nytt idag - och vi laddade ordentligt! Det var mackor i hela montern - och så valde våra kunder att ta ledigt. Det gick alltså inte så många mackor som vi hade tänkt, och det resulterade i att mina kollegor fick smaka mackan om de ville.

Det var kanske Sveriges enklaste röra som var på den här mackan - tom Leonard hade fixat den om han fått använda kniv och kunnat nå upp till en diskbänk ordentligt - men den blev god. Det är kul när något man gör uppskattas, och jag fick höra det från mina kollegor och det gjorde mig glad.
Tänk på det om du ser nån som gör nåt bra - våga säg det till personen för troligtvis så gör du den personen glad. Gör du någon glad är ju chansen stor att den gör någon glad och sen är spiralen igång!

Jag ska nog försöka göra någon glad imorgon. Om ni har nåt tips på vad jag kan hitta på så skriv en liten kommentar med förslag här nedanför så kan vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar