tisdag 20 april 2010

Dag 1

Nytt jobb. Första dagen på jobbet. New on the block. Rookie. Nykomling. Färsking.
Allt stämmer in på mig. Idag. Imorgon stämmer bara några av ovanstående grejer - men vissa saker tar nog ett tag att komma förbi.

Brände panini, bryggde espresso över hela maskinen pga dåligt monterad kaffepulvergrejshållare (ser ni, jag är så ny på jobbet att jag inte ens kan terminologin!!) och missade att trycka igång kaffebryggaren och vips var kaffet i den första termosen slut. Bra start liksom...

Jag tror det beror på att jag inte har någon riktig kampsång att nynna på och här behöver jag din hjälp! Vilken är den bästa kaffesången enligt dig? Till höger har jag listat några alternativ som du kan rösta på - men jag tar gärna emot andra alternativ.

Och så lite CL. Slipsknutar tycker jag ska knytas lite hårdare än vad Mourhino uppenbarligen tycker. Kostymer tycker jag inte behöver sitta bättre än vad de gör på Guardiola. Har man blåst för 318 offsider så kan man väl blåsa för den 319:e också... även om den blåsningen hade tvättat bort 3-1 målet. Men jag tror inte jag har så mycket att säga till om på det stora hela, men jag är glad att just du läser det här i alla fall.

Sammanfattning: Spännande match som kommer på Camp Nou, spännande omröstning om kaffevisa, spännande arbete framför och en förhoppningsvis händelselös natt framför mig. Sen tycker jag att MoDo kan skippa Challe Berglund.

Nu har jag sagt det jag ville ha sagt den här gången. Tur att vi har yttrandefrihet i Sverige...

12 kommentarer:

  1. Lycka till på andra dagen på jobbet. Säg till när du börjar kalla dig barista så kommer jag nog ut för en macchiato.

    Oxå kul att Inter vann igår så att Barca får lite press på sig.

    SvaraRadera
  2. Ja-a du. Svårt med kampsång... Men jag försöker.

    -Jars of Clay, Coffee Song. Kanske lite svårsjungen dock.
    -Ella Mae Morse, 40 cups of coffee är lite mer trallvänlig. Tillochmed så att den fastnar i huvudet om man har (o)tur!
    -Rigmor Gustafsson, Black Coffee. (Jazz! Men kanske inte så mycket lättare än Jars...)
    -Emiliana Torrini, Heartstopper (coffee's pouring out my ears/it's the only thing they have in here). Emiliana lyssnas det mycket på hemma för tillfället!
    -Suzanne Vega, Tom's Diner. Klassikern! Ta den.

    Passar ingen, så hör av dig igen då!

    /Lyric kinda girl.

    SvaraRadera
  3. Niclas, du är alltid välkommen! Mitt förslag är dock att du kommer ut även innan jag byter text på mitt visitkort - annars lär det dröja…
    S, jag kommer direkt gå och youtuba dessa förslag. Eller gör ungdomen på nåt annat sätt nu för tiden? Grymma tips, tror säkert nåt kommer ta hem kampsångsracet!

    SvaraRadera
  4. S, nu har jag lyssnat på förslagen. Måste nog starta en ny omröstning när den här första är klar - för det är ju grymma kandidater!!
    En bubblare på temat är Crazy Coffe song http://www.youtube.com/watch?v=ILVTslOakQg
    som jag tyckte var lite rolig.

    SvaraRadera
  5. Youtuba?! Har du hört talas om Spotifya? Alla mina tips fanns iofs inte i Spotify, men de flesta!

    Din länk var dock till Jars of Clay, men jag hittade en Crazy Coffee song. På franska. Den var...rapp! Jag hade lite svårt att förstå vad dom sjöng, men helt klart en bubblare och videon var riktigt skoj!

    SvaraRadera
  6. Spotifya, går det med modem? (Hittade hela bunten på youtube btw.)
    Det var den franska låten jag tänkte på! Jag vill be om ursäkt för mitt länkande, jobbar ju inte direkt med IT på dagarna... Kanske kan jag anlita dig som min externa IT-avdelning? Jag har redan en intern (som också fungerar som ekonomiavdelning) men det kan väl vara modernt att outsourca lite?

    SvaraRadera
  7. Haha! Modem? Finns det? Så länge du kan youtuba kan du ju Spotifya. Så antingen drar du mig i benet eller så menar du ett modernare modem än det som fanns -96.

    Outsourca till Årsta du, det blir bra! Vi har det ganska hektiskt för tillfället. Men stress kan ju uppbringa kreativitet, så kör på.

    SvaraRadera
  8. Vi har en sån där internetgrej som han pappan i teliareklamen räddar ur sjön, fast vi jobbar med 3. Vi är däremot lite snåla och kör snikvarianten - därför blir det lite dåligt med lyxsurfning såsom youtube och spotify (det är inte så att vi har fiber direkt in i väggen direkt...)
    Såg att du hade så man kunde få ett mail när man lagt in kommentarer och får svar, och jag kan inte komma på hur man gör? Hur mycket kostar den informationen (om du nu förstår min fråga)?

    SvaraRadera
  9. Jag förstod! Den tjänsten ska jag ge en offert på var det lider. (Läs: Jag måste kolla upp det).

    Ni kör den surfvarianten, ja. Men så kanske det blir när man bosätter sig på landet?! Dongle [dångel] kallas det.

    SvaraRadera
  10. Men du verkar ju redan ha löst det iofs! "Registrera dig via e-post-länken".

    För övrigt håller jag med om Challe och MoDo. Det glömde jag säga förut.

    SvaraRadera
  11. Dongle? Jag trodde det hette internet!
    Du ser - jag behövde ju din hjälp. Annars hade jag ju aldrig vetat att jag fixat det!!

    För övrigt så har ju hockeysäsongen varit slut länge, eller hur? Ser däremot fram mot Silly Season - hoppas Challe flyttar söderut.

    SvaraRadera
  12. Hockeysäsongen tog slut för, få se nu...ca 5 veckor sedan. Så ja, det är länge sedan!

    SvaraRadera