torsdag 8 april 2010

Inskolning, dag 3

Idag är de där själva. De ska äta. Det är lite stort, och jag fick nog nästan en liten tår i ögat när jag satt med på samlingen och såg Henrys blick när han fick välja en kloss ur korgen. Eller vad då nästan, jag fick en tår i ögat. Att våra fina barn har blivit så stora att de är med i ett gäng är obeskrivbart härligt! Jag önskar att jag kunde beskriva det bättre för er, men eftersom min blick inte var helt klar så blir väl bilden lite suddig för er...

Nu fick jag en fri förmiddag, för de ska inte hämtas förrän efter de har ätit vid tolvan, och den ska jag fylla med lite fejsbookande, twittrande och bloggande. Det är så grymt mycket att göra när man har fritid, så jag vet inte hur jag ska hinna! Vänta, har jag inte glömt något? Just ja, det låg en liten lapp på köksbänken också... vad var det som stod på den? Äsch, det var säkert inget viktigt - jag låter den ligga.

Förresten, har startat en undersökning här ovan. Kan ni hjälpa mig att komma fram till hur jag ska göra blir jag glad.

Nu måste jag bläddra till nästa flik på mitt explorer - måste ju hinna kolla min twitter också! Jag ska ju snart hämta barnen...

/Städfarbrorn

12 kommentarer:

  1. Det är så himla tajt att hinna med allt. Förstår inte hur jag hann kolla fejjan och läsa bloggar när jag jobbade.

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Kan man få hjälp på nåt vis tror du? Eftersom jag börjar jobba om en vecka försöker jag överdosera nu så att jag ska klara mig åtminstone fram till lunchen på dagarna. Vet inte om det funkar, men jag gör ett försök.

    SvaraRadera
  3. Explorer gör mig mest förvånad...

    SvaraRadera
  4. Han hälsar att han inte har någon förklaring till förvåningen, men att han ber om ursäkt om någon stött sig på wal aw webläsare. Wörlåt.

    SvaraRadera
  5. Haha! Man behöver inte be om förlåtelse över det heller, tokar!

    Men ungdomar idag (jag anser mig tillhöra ungdomen, trots 30+) använder oftast inte Explorer. Men vem säger att man ska vara som "alla andra"?

    SvaraRadera
  6. Men vad ska man ha nuförtiden då? Farbror undrar...

    SvaraRadera
  7. Ungdomen meddelar: Firefox.

    Men man får jättehjärna använda sig av Explorer! Jag blev bara lite förvånad. Yrkesskada kanske?

    SvaraRadera
  8. Kanske det S. Sen är ju du en sån där cool kvinna som jobbar med data i Stockholm, så du borde veta.

    SvaraRadera
  9. Ja, och jag är en sån där gammal strutt som inte har nån koll, särskilt eftersom jag bor på landet och har lämnat sthlm.
    Men jag ska väl veva igång modemet och ladda hem firefox då - man vill ju hänga med!

    SvaraRadera
  10. Och nu såg jag ju att du skrivit jättehjärna! Jag dör av skratt och lägger till ett jättebra, så ser ni en stor byst framför er, eller hur? Hängde ni med eller ska jag börja om från krasch?

    SvaraRadera
  11. Haha! Jag skrattar åt er allihop. Du behöver inte börja om från krasch! =)

    SvaraRadera