tisdag 27 april 2010

Storfrämmande!

Gissa vilka jag träffade idag? Familjen W. UW, LW, SW, TW och VW. (De vill gärna att jag skriver i koder eftersom vissa i den familjen är så nyfikna.)

Hursomhelst.

De vännerna klassar jag som storfrämmande!
Om man slår upp storfrämmande i ett lexikon kanske man hittar en förklaring på ordet - men det har jag inte gjort utan här kommer min förklaring:
Storfrämmande: Personer som kommer och hälsar på och som gör att det känns så där lite extra speciellt kul att just de kommer. De behöver inte vara storväxta. Ex på storfrämmande: Kungen, Zlatan Ibrahimovic, Peter "Foppa" Forsberg, Sonny Sandoval i P.O.D. och faktiskt varenda en av mina vänner.

I morgon kommer det en speciell typ av storfrämmande; Mamma Elsie och Pappa Harry streckkör från Storuman för att komma hit! (Det är ju bara 70 mil, räknas som småpotatis för vissa...) De är ju inte direkt kändisar eller vänner, utan de spelar i en egen division. Det är ju inte vilka som helst som tar med sig lite älgfärs, bara sådär...

På tal om en annan sak: Kaffekampssångstävlingen.
Någon har kontaktat tävlingsledningen och undrat om priset som man skulle få om man röstade på rätt sång, och nu finns priset att inkassera i Sågmyra. Valfri kaffe från menyn är det som gäller!!

Oj, är det redan i slutet av månaden? Då blir det räkningsinläggning för fulla muggar!

Och välkommen, om du vill bli ett storfrämmande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar