lördag 10 april 2010

El Clásico

Ikväll smäller det till i tvsoffan. La Liga bjuder på högoktanig underhållning och jag får sitta på första parkett framför tjocktvn, och för mig är det så el clásico som det kommer bli! Skrev för ett par inlägg sen att mina drömmars mål var Barcelona, men idag hade jag lika gärna kunnat skriva Madrid - jag lever efter "variatio delectat" och att man inte behöver fastna i för hårda mönster hela tiden.

En inskolningsvecka är över, och nu börjar det brännas. Time is up som de brukar säga, de som kan engelska. Jag vet att jag har skrivit spaltmeter (eller iaf decimeter) om att pappaledigheten snart är slut, att tålamodet snart är slut, att säsongen är slut, att snön aldrig tar slut och att Helenas tålamod tar slut (hon sa precis det...) men det får vara så. Vissa saker tar slut, men då börjar nästa grej oftast, och ibland är det ju bättre!

Igår var det en fin dag. Alla barn var på Bystugan och jag kunde glida in till goda vänner på bullfika (se Solsidan för förklaring), tv-spel och sen ner på stan. Nya skor och trevlig lunch blev det också - och sen hade de här så kallade vännerna fräckheten att betala min lunch när jag gick på... visst är det otroligt?! Att de sen ska flytta vill jag inte ens skriva om, så det struntar jag i.

Sen tog den frihetsstunden slut och jag fick återgå till mitt verkliga liv. Solen sken och vi gick på en promenad ner till bäcken och kastade lite sten och sen blev det mellanmål i uterummet.

Det går inte att jämföra dessa två halvor av dagen. Båda rockar och jag får ta del av båda, helt gratis (ja lunchen i alla fall) och det är min vardagstillvaro. Ganska soft faktiskt.

Nu fortsätter dagen och den lär inte bli sämre. Nu lunch, sen kaffe och lördagsgodis och det bara ökar från det. Sen som kulmen, lite högoktanig fotbollsunderhållning! I like.

En sak som jag glömde skriva om saker som tagit slut är påsken och omröstningen huruvida påskpyntet skulle stanna kvar. Vissa tyckte att det skulle ryka - men jag är mest nyfiken vem som tyckte att det kunde få sitta kvar till Valborg...
För er kännedom så är påsken bortplockad ur casa Timao, mycket tack vare er omröstning. Tack för hjälpen, jag vet nu att jag kan lita på Er!

Forza Barca.

2 kommentarer:

  1. Trevlig lördag till er! Nu börjar solen gå i moln här så nu ska jag gå ut. Inte alls misslagom eller så.

    SvaraRadera
  2. Tack Miriam, och det blev en fin lördag med ommöblering hos svärfars. Nu har solen gått ner och kvällen fortsätter...

    SvaraRadera