söndag 10 april 2011

Lugna dagar kräva Lugna morgnar

Nu börjar det glesna mellan inläggen.
En hel dag utan att Kavelmora Ink uppdateras - jag förstår om du börjar bli orolig! Men var inte det utan passa på att njuta när det händer, för det kommer kanske inte höra till vanligheterna.

Men vad har hänt då sedan sist?

Jo, igår, när inget skrevs här på Internet så hade vi en lugn dag. Lugn som i att vi flyttade en grantopp, lugn som i att vi fick besök av Han med tidningarna inkl dotter och lugn som i att vi inte blåste bort.
En lugn lördag, med andra ord.

Den var så lugn så vi var tvungna att ta sovmorgon i morse! 8.20 vaknade jag till av att det var tyst i huset och sen fortsatte det i den stämningen tills klockan var 9.00 då min fru hämtade upp en dotter från mitt grannrum. Jag sov. Sen tog det 20 minuter innan samma fru gick in i samma grannrum för att tvinga upp den (inte sjusovande utan) 9.20sovande sonen så att de kunde få njuta av lite youghurtfrukost. Jag sov. Och det var Gudomligt!

Det kan verkligen rekommenderas, det här med sovmorgon.
Undra bara när det kommer hända nästa gång.

Lite som man undrar när nästa inlägg här på Kavelmora Ink kommer komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar