måndag 4 april 2011

Rik som ett troll!

Det här med måndagar verkar vara lite känsligt för en del. En del verkar uppleva det som en dag som borde strykas ur almanackan medans andra bara ogillar den skarpare än en japansk superkniv med typ 40000 miljarder lager stål och vissa bara tycker den är världelös. Och värdelös.

Men den här måndagen var fin. I alla fall i Kavelmora, där jag var.

Vi har det så bra, och jag vill bara berätta varför.
Vi är inte så rika på cash, men vi är ändå så SJUKT rika.

Vi har begåvats med vänner.
Vi har vänner som kommer ut till oss i tid och otid och hjälper oss med allt mellan himmel och jord fastän vi har svårt att hjälpa dem tillbaka. Ni anar inte hur tacksamma vi är, även om vi försöker säga det med ord så går det inte att förmedla hur mycket tacksamhet vi känner!

Vi har vänner som mailar sent på kvällarna också.
Igår fick vi ett mail där det stod att de här vännerna hade lite pengar över som de hade öronmärkt för oss, bara för oss att använda för att sätta guldkant på vardagen. (Det var få som nappade på att köpa vår restskatt i år och det gjorde de rätt i - de som ens funderade på det, så vi fick behålla den.)
De här vännerna har nu alltså bestämt sig för att dela med sig till oss av det de har, bara sådär!

Med sådana vänner känner man sig rik.

Det har kryddat min måndagsfeeling ganska bra.

Tack.

4 kommentarer:

  1. Jag läste utdrag ur ditt inlägg för min mamma(för jag tyckte det var så fint) och hon sa: Så gripande!

    SvaraRadera
  2. Det som är mest gripande är ju också att det är sant! Helt bara sådär. Ödmjuk är ett av orden jag tänker på…
    Hälsa Karin.

    SvaraRadera
  3. Jag vet! Till lilla oss? Oerhört är också ord jag tänker på...

    SvaraRadera