lördag 23 april 2011

Påsk = skoter och fjäll, del II

Nu är det påsk igen.
Om vi har åkt skoter uppe på ett fjäll den här påsken? Nej, inte riktigt - men jag har fått vara ledig idag. Jag gillar att jobba och jag gillar att vara ledig, alltså win på båda.

Eftersom det är påsk så får man ju äta godis (ref att mitt godisstopp är på paus tills på tisdag) och såklart så måste barnen också få äta godis. Det är ju ändå lördag.
Det här roliga med att smyga in på sin äldste sons rum och plantera ett påskägg fullt med godis medans han sover, och sen från tvättstugan bredvid höra hans reaktion när han vaknar...

Sen gick vi på promenad. Sjukt varmt, sjukt soligt och sjukt härligt. Vår familj består av fem personer (sex inkl katten) och idag var två typer av jackor ute och gick. I sann Svensson-anda promenixade jag och frugan i identiska softshellsjackor (blå 2117) och barnen hade svarta P&P-jackor varav faktiskt två var samma storlek! Vad är oddsen på det? Egentligen?

Vi gick hit. De hängde kvar men texten på lappen hade bleknat något, men känslan fanns kvar. Vill du uppleva det så klicka på filmklippet här bredvid så får du den pixliga versionen...

Är det påsk så ska man äta lunch också, och var gör man det inte bättre än hos svärföräldrarna? Jag är fortfarande mätt, och med gbghumor så svarar jag ca 1.75 på frågan om "hur?"

Visste ni förresten att man kan vara allergisk mot godis? Det har vi lärt oss idag, och läxan kommer att bli att begränsa intaget för vissa.

Sen har jag tänkt lite på att jag ju faktiskt har en påsktatuering.
Glad påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar