fredag 4 februari 2011

5000 kr helare bil

Hämtade bilen hos verkstan i morse. Vad kan bilen vara värd? 15 lax kanske? Och så lagar man den för 5000 kronor! Helt galet, om du frågar mig. Saker som inte syns, tokfrans man är ändå.
Men handbromsen funkar ordentligt nu och jag kände mig som värsta rallyförarn när jag åkte hem och ryckte kryckan i var och varannan kurva - lite som … ja vem tror ni jag kände mig som?

Lyckseles okrönte handbromssladdarkung. Du var och är och kommer alltid att vara min sladdförebild och kvällsresorna i GTI'n glömmer jag aldrig.

Och visst var den bilen värd runt 5000 kr eller mer?
Published with Blogger-droid v1.6.6

4 kommentarer:

  1. På den tiden var 5000 kr mycket pengar. Så den var minst värd det.

    SvaraRadera
  2. Fredrik om du struntar i att rycka i handbromsen varje kurva kanske du får 5000kr över till annat..? Jag hade faktiskt också min bil på verkstaden förra veckan för att laga handbroms, men den kostade "bara" 1700.

    SvaraRadera
  3. Jag och syftningsfel alltså... det var ju inte bara handbromsen som kostade 5000 - det var ju nån mutter, nåt torkarblad och lite lampor och en handbroms som kostade hela servicen.
    OCH så vill jag bara säga att du Niclas är lite smartare och visare än mig och såklart att du fixar en billigare service än mig! Fast nu kan vi handbromsa ihop...

    PLUS att du får boka in lite datum i April. Bara så du vet.

    SvaraRadera