måndag 7 februari 2011

En till måndag

Drack kaffe med min son idag. Vi åt delicato och han berättade att han gillade kaffe med skum bättje.
Jag gillade att sitta och fika med honom - jag kan inte sticka under stol med det.

Det gäller att njuta när man kan och härda ut när man måste.
Det där är så visa ord, så de kan jag inte ha kommit på själv - och det har jag inte heller. Jag har snott dem från en blogg och jag har för mig att bloggskribenten hade fått orden från nån annan.
Men orden är bra, oavsett vem som har sagt dem.

Idag njöt jag lite och så försökte jag härda ut emellanåt också. Det är så man får göra - simple as that.
Och njutstunderna blir fler och fler och längre och längre och snart är det vår.

2 kommentarer:

  1. Bra där, bra! (Ta alltid en kokos-kola om den bjuds dig!)

    SvaraRadera
  2. Jag minns de faktiska kokoskolorna från innan godisstoppet men de imaginära är inte heller fel!

    SvaraRadera