lördag 19 februari 2011

Dagens Caféskola, bland annat om tedrickande

Dagens lektion är ganska kort, så häng med!
Alltså, om du kommer till ett fik där det säljs te så är det inte okej att ta med sin egen tepåse och visa den för din barista.
Ännu sämre är det om du först har frågat om "varmt vatten" är gratis och fått ett motvilligt "Nja" till svar av baristan som naivt tyckt lite synd om dig eftersom han kanske trodde att du haft lite ont i halsen och av medlidande prutat bort 10 kronor för ditt (i hans huvud silverte) - då är det inte läge att visa att du har med egen tepåse.

Du FÅR däremot gärna ge fem kronor i dricks när baristan ljugit dig rätt upp i ansiktet när han sagt att kortdragaren är trasig och på så vis bjudit dig på en kopp te värd 10 kronor.

Jag kan förstå om det här verkar svårt, allt det här snacket om teinköp, men om du bara följer reglerna ovan så kommer det gå bra.

Sammanfattning:
Kostar te 10 kronor så kostar det 10 kronor. Varmt vatten kostar också 10 kronor och du bör inte ta med egen tepåse till det fik du besöker.

Frågor på det?
Published with Blogger-droid v1.6.6

3 kommentarer:

  1. Alltså det är ju helt sanlöst hur människan funkar...eller inte funkar.

    SvaraRadera
  2. Det var det ROLIGASTE på länge! Hur tänkte h*n? Haha!

    SvaraRadera
  3. Miriam, jag är ledsen att jag inte har svarat tidigare men jag har tänkt HELA dagen på om jag hade nån lösning eller svar på hur människor funkar - och jag kommer inte fram till nåt. De, människorn alltså, bara inte funkar. Runtomkring mig iaf.

    S - en vanlig dag på jobbet.. hehe. (Men mycket kul att du gillade det.)

    SvaraRadera