torsdag 10 februari 2011

Snöskottning

Mina fingrar är så trötta att tangenterna kanske trycks ner fel.
Mina ben är så stumma att Charlie Chaplin hade kunnat låna dem.
Mina armar vilar på sekretärens skiva, oförmögna att lyfta handen för att torka svetten ur pannan.
Mitt huvud är trött av alla snöflingors flygande genom luften.

Varför blir jag alltid illamående när jag skottat snö?
Är jag så otränad?
Varför åker vår granne bort utan att lära mig köra fyrhjulingen med snöskottsblad?
Är jag så bortskämd?

De här frågorna ska jag alltså gå till sängs med, utan att få svar.
Så får det bli.

2 kommentarer:

  1. Egentligen är detta frågor för davidpedia. Jag tror illamående kommer av dålig förberedelse. Tänk dig att du ätit dåligt (alltså som i lite mat) och att du ger dig ut på ett träningspass, löpning, gym, you name it. Då är det lätt hänt att illamåendekänslor uppdagas. Snöskottning är ju en fysisk aktivitet som kräver bra förberedelse. Ät ordentligt innan du ger dig i kast med snöskottningen nästa gång. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja, var är Davidpedia när man behöver honom? Typ Ukraina eller nåt sånt...
    Ja, det kanske inte var den bästa uppladdningen någonsin igår innan skottningen. Men jag vann sista matchen i PES11 med AEK Athen mot nåt obskyrt lag och det kändes bra.
    Jag hade nog inte ätit nåt, men som kompensation så tog jag en chokladboll men det blev ju ingen matlåda från den direkt...
    Tack!

    SvaraRadera