lördag 26 februari 2011

Svar på frågan. !!Spoiler Alert!! Men ändå, svar på frågan.

Min fru och jag har ett par barn. (En rolig sak med min fru är att hon bloggar för en lokaltidnings lördagsbilaga, och idag var det en "puff" i tidningen där det stod att hon har börjat träna...)

Men nu går vi vidare. (Men läs gärna det hon skriver, du kommer inte bli besviken.)

Nåväl. Vidare.

Våra barn har under sina första år kollat en del på TV. Vissa tycker det är förkastligt att låta sina barn titta på TV - JAG tycker det är briljant. Sen kan det vara dåligt också, men så får det vara.
Oftast tittar de på barnprogram, och oftast tittar de på Teletubbies.
Det är inte så många föräldrar som gillar Teletubbies, och det kan jag förstå. Själv väljer jag att göra nåt annat när Teletubbies går igång - men varje gång undrar jag över en sak:

Spelas Teletubbies in utomhus eller i en studio?

Det finns Internet här i Kavelmora, men jag har till idag inte kunnat hitta svar på min fråga...förrän idag!
Jag läser en blogg som jag tipsat om förut. En briljant blogg som idag tog upp det här med Teletubbies och dess fäbless att repetera allt till döddagar vilket jag brukar undvika med att spola framåt på våra fyra inspelade avsnitt.
Jag tog min chans och frågade i kommentarsfältet om Fredrik Backman eller någon av hans läsare visste svaret på min fråga - och Lo and Behold - det var det! JGradus tipsade om en länk och Julia Uppviglerskan hade en massa matnyttig information som verkligen gav svar på min fråga!

Om Ni, JGradus och Julia Uppviglerskan skulle läsa detta - Jag är evigt tacksam! Verkligen, true story (*helt oironisk för en gångs skull*) och om jag kan återgälda detta på nåt sätt - säg bara till. Jag bjuder er gärna på fika om det är nåt värt..

Men så alltså. Om du är redo för sanningen om Teletubbies, klicka här.

5 kommentarer:

  1. Jo... det finns ju dom som påstår att människan inte landade på månen heller. Eller att Hogwarts school of magic inte finns på riktigt.
    Den där sidan är en tydlig hoax Fredrik.
    Vore tacksam om du inte spred desinformation om Teletubbies via din förnäma blogg..
    Lågvattenmärke...

    SvaraRadera
  2. "If you look at a more recent picture of Teletubby-land (i.e. with Google Earth or one of the many mapping sites), you will find that the "pit" has been filled with water and is now a small lake"

    I rest my case...

    SvaraRadera
  3. Ja, ju mer jag tänker på det så har du nog rätt. Just det här att fotografierna är såhär klassiskt gryniga är väl också tydliga tecken på att det är ett hoax. Att man aldrig ska kunna lita på internet…
    Förlåt Daniel, det var onödigt av mig. Kruxet är att jag inte riktigt vet hur man deletear grejer så jag måste nog tvingas ha kvar inlägget. Sorry.

    SvaraRadera
  4. Jag och Teletubbies godtar din ursäkt

    SvaraRadera
  5. Jag menar, man märker ju på solen i teletubbies att det inte är inspelat i england...
    Jag har varit i england. visserligen var det alltid molnigt och regnigt, men man borde ju ha hört det där solskrattet iaf...

    SvaraRadera