söndag 2 januari 2011

Att skoja kan göra en glad.

Nu har jag ju inte jobbat sen ifjol, så det börjar kännas lite avlägset men ett minne dröjer sig kvar.
Det kom en kund som är en skoförsäljerska i grannbutiken. De hade redan packat ihop för året och hon skulle handla lunch.
Vi började skoja lite med varandra och frågade om vi skulle jobba nästa år - och jag sa nåt i stil med: "...ja, vi får väl se..."
En kund längre bak i kön, som brukar komma in och köpa fika av oss (men som inte brukar vara överdrivet pratsam) tittade på mig med lite förfäran i blicken (som jag såg det) och sa:
"Va, ska du inte jobba nästa år? Då måste du ta ett snack med din chef för du kan ju inte sluta, du gör ju så goda lattes!"

Det gjorde mig glad, och jag sa tack.

7 kommentarer:

  1. Man ska samla på sådana kunder:)

    SvaraRadera
  2. Ja, och egentligen borde jag kanske lägga mer energi på att skriva om dem än om surkunderna...

    SvaraRadera
  3. bra o kort inlägg. ganska kul också, visar viss del av självinsikt.
    termometern visar 37 varje gång, verkar fungera.
    km

    SvaraRadera
  4. Tänkte nog att du inte skulle gilla årskrönikan... fast du kanske inte ens läste den eftersom du lär ha behövt scrolla..
    Men KM, du använder väl inte stektermometern som febertermometer? OM du nu mot förmodan gör det, visst kör du örat då?

    SvaraRadera
  5. Och en sak till KM, jag köpte senap idag. På rea. 25 pix, bra va?

    SvaraRadera
  6. Kan man ha den i örat oxå?

    SvaraRadera