fredag 21 januari 2011

Spännande veckan, del V

Förlåt att jag inte filmade tandläkarbesöket.
Det finns förklaringar:
1. Tänkte att det kanske blir för grafiskt med en lagning.
2. Det gick så fort så jag hann inte ens ta upp mobilen ur fickan, ta bort skärmlåset, starta upp Bambuser, skriva i titeln på filmen, trycka på REC innan det var klart! Nästan.

På tal om lagningen av min tand så vill jag bara, utan att vara macho, bara säga att det jobbigaste var när de stoppade in Dry Tip'en (eller vad det nu hette) och sen när de tryckte in den här salivdammsugaren. Den skavde som bara den! Sen märkte jag faktiskt inte att han borrade en krater stor som Stora Stöten - men så försökte jag ju profylaxandas samtidigt också.

Lite annat som händer den här veckan:
Min syster som nästan har samma namn som mig tipsade mig och stora delar av Internet att man kunde samla fina leenden och lägga dem i fickan, för då kan man ta fram dem när man vill.
Det gjorde jag. Det svåraste leendet att samla var tandläkarns eftersom han hade munskydd... men sen när han drog av det - jämnare leende får man leta efter! Det är som om han hade kontakter i nån bransch som jobbar med tänder... (lite humor, förlåt om det stör.)
Det finaste leendet fick jag av en typ 5månaders bebis. Det var i motsats till tandläkarns ett helt tandlöst leende och det var Gudomligt fint! Sen av bara farten bjöd föräldrarna på leenden och så hade jag vips tre leenden att lägga i fickan!

På tal om leenden så har jag en fråga, eller kanske mer en tanke att ventilera med dig:
Hur funkar det att sura och lite halvotrevliga människor lyckas ha kompisar? Det är ju jättebra, missförstå mig inte där - de behöver ju verkligen vänner - men ändå? Hur gör de?
Eller så tänker jag fel.

Och spänningen* den bara fortsätter - tur att man är frisk och stark.


*Om det är så att du tycker att det är sjukt drygt att jag inte skriver vad som är spännande så ber jag om ursäkt. Du kan tänka att det handlar om mig och andra människor - och känner du mig lite eller inte så fattar du nog att det inte är nåt att lägga så stor vikt vid. Men om du visste vad det handlade om skulle du nog också tycka att det var kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar