onsdag 5 januari 2011

Mer information

Imorgon är en ledig dag. Husfrun är också ledig. Alla är lediga. Ja, det brukar ju tydligen vara så på röda dagar... I wouldn't know, never happens to me.

En sak till som är av den informativa arten:
Det har kommit till min kännedom att vissa läsare (en) är lite orolig för att jag skriver så mycket om mitt jobb och att det kanske kan bli strul om nån av de som jag möter kommer hit till Kavelmora Ink och inser att det är just de som har sagt något roligt eller glömt ta bort brickan eller nåt sånt och så blir de sura och stämmer mig - men det är ingen fara.
Det är som en preskribering som är i det närmaste obefintlig. Typ så fort kunderna har gått ut ur lokalen kan jag börja knappa in tokigheterna - om jag vill. (Vilket jag ofta egentligen vill men jag har ju även ett jobb att sköta så därför får knappandet ofta vänta tills jag kommer hem och alla har lagt sig osv osv.)
Så du behöver inte vara orolig. (Om du nu var det.)

2 kommentarer:

  1. Ok, jag får väl sluta oroa mig då. Men du får gärna komma förbi o hämta dina grejor.
    Såg du vm-krönikan ikväll, det gjorde jag. En höjdare, bara tre o ett halvt år kvar till nästa vm!

    SvaraRadera
  2. NEJ?! Varför missade jag den? Åh så typiskt... passar det att jag smiter förbi imorgonkväll? Lördagkväll? Närkväll? Iaf kommer jag innan nästa VM!

    SvaraRadera