måndag 10 januari 2011

Visitskortsuppdatering plus lite till

Pratade filosofi med en av våra stamkunder idag. Kom fram till att om alla använde sitt förnuft så vore världen en fantastiskare plats och min tanke är att det borde vara lösbart.

Vi har även konstaterat att våra mindre barn fortfarande inte använder ord i sin kommunikation. Andra barn (jag vet att man inte ska jämföra men vad gör man?) som snart är två år gamla komponerar glatt och lätt ihop tre-ords-meningar som är förståbara - men våra barn gör det inte. Singo körde en tvåordsmening häromdagen och jag blev mäkta stolt: "Nej, min"! sa hon argt till sin fyra timmar äldre bror. Jag tänkte att det kanske skulle lossna efter det, men det har det inte gjort.
Istället har vi nog blivit varse att inte heller katten pratar. Eller jamar. Så nu börjar vi miss-tänka (pun intended) att hon har blivit smittad av våra barn eller så är det bara det att hon har nån form av jamfel. Det är inte lika påfrestande att hon inte kommunicerar ordligt som det är med de här andra små grisarna som springer omkring - men det löser sig säkert om några år.

Visitkorten då, hur går det med dem?
Jotack, det går bra. Har fått lite kreativa tips och om ett tag borde de vara klara. Får vi hoppas. Min ambition är att de ska kunna gå att skrivas ut här från Kavelmora Ink - lite som biljetter till fotbollsmatcher i England - och att du sen kan dela ut det till någon som du kanske tycker skulle behöva en lektion hos Caféskolan. Men vi får se.

Nu somnade jag i soffan en liten mikrostund när Bamse visades ikväll, och jag känner ingen tröttma således. Detta är både bra och dåligt.
Bra, för att jag tänker att jag kommer vara trött i morgon när jag ska besöka tandläkaren och där hoppas jag sova mig igenom lagningen av tanden som tydligen är trasig.
Dåligt, för att jag borde sova nu.

Våra barn har ju börjat sova bra varannan natt hittills. (Statistiken sträcker sig 3 nätter bakåt i tiden.) Jag var nattansvarig igår när de sov bra och således är jag ledig i natt. Den ledigheten kommer spenderas i tvättstugan (inte vikandes tvätt) men väl sovandes lugnt och skönt. Kan man hoppas.

Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar