torsdag 6 januari 2011

En liten statusuppdatering om du vill

En röd, ledig dag!
Sovmorgon - det är lyx med en tjock guldkant det. Klockan 10 tycker jag är en lagom tid att sluta sovmorgna, men det är jag det.
Skotta snö gör man bäst i bra täckkläder och då passar det toppen att min Husfru gav mig lite täckbyxor och en fin jacka igår! Jag frös inte - snarare tvärtom och det finns väl inte så mycket som knäcker svettsnöskottning?
Nåt som KAN knäcka svettsnöskottning är fika hos svärföräldrarna - och så passande att vi då skulle åka till svärföräldrarna för en liten fikabjudning idag! Jag räknade till 200 sorter kakor - och gudskelov så är inte kakor godis.
Godisstoppet går bra igen efter semestern och vi klämde en påse chips till filmen ikväll. Eftersom inte chips är godis.
Nu är det fetnostalgi på hög nivå eftersom Snuten i Hollywood II visas på en reklamkanal. Jag tror det var den första film jag såg, förutom Dirty Dancing som mina systrar hyrde med en movie box när vi bodde i Sorsele. Jag tror de spolade tillbaka 23 gånger den sista scenen - men det var den värd.
Sista scenen här hemma visas nog bara en gång och den tar snart slut. Det vore kul att avsluta det här med Eddie Murphys skratt, men jag vet inte hur det stavas. Eheheh kanske?
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat till din blogg också! Genom Malin P:s :P

    Alltid kul att se vad vår café-kille har för sig om dagarna!

    Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  2. Men välkommen Sandra! Typiskt Malin... ;)
    Ja, här får ni verkligen se vad jag har för mig - the osminkade version of my life.
    Tack, allt är finfint - har en härlig jobbhelg framför mig. Cappucinomaskinen står alltid redo vet du...
    Vi ses!

    SvaraRadera