söndag 16 januari 2011

En obligatorisk helgresumé

En ledig helg.
Kunde typ Ibis på "På Spåret".
Lördagmorgon med en lugn stund av njutning.
Cirkus Timeus på besök på Ica Maxi (självklart finns det andra stormarknader bla bla bla) och det gick topp.
Lördagkväll med... ja, vad gjorde vi egentligen? Frös tror jag minsann att vi gjorde.
Ris ska det vara till korvstroganoff och vi har lärt oss att 7+16=22 och att 31%+72% ska bli 100%. Detta är oviktigt i det stora hela eftersom jag vann! (Och ni som röstade på rätt alternativ...)
Bestämde mig för att börja följa lite olika lag i olika ligor och jag vågar säga att det blev Tottenham Hotspurs och Sevilla som numer är mina favoriter. Det ska bli roligt hursomhelst att få heja på några lag nu när vintern är som kallast.
Eller idag så regnade det.
Men gäster kom och sken upp vår redan ljusa tillvaro med sin närvaro. En av mina absoluta förebilder och hans förtjusande fru och deras barn bjöds på middag och man inser ibland att tiden flyger fort ibland.
Nu till exempel borde jag sova, och det ska jag försöka göra snart.

En spännande vecka står framför oss.
Häng med om du vågar.

6 kommentarer:

  1. Tottenham..? Inte för att reta mig va..? ; )
    Du kunde väl ha valt mitt lag i st, så kunde vi jaga upp oss i lag...

    SvaraRadera
  2. Jag skulle aldrig våga reta dig - det vet du väl? Och sen kände jag att jag inte var värdig att hålla på samma lag som dig... men du kommer alltid vara ett fördöme när det kommer till laghängivenhet!
    Och erkänn att det borde ha varit straff!!

    SvaraRadera
  3. Törs inte...

    SvaraRadera
  4. Modedoktorn - Hrmpff. Att du inte törs? Det är som att ... ja, nåt helt osannolikt skulle vara sant. (Eller inte, jag är lite dålig på det här med dubbelnegationer..) Vad jag menar är att du nog är topp3 på modiga personer i min lista - så att du inte törs skrattar jag bara åt. Hahahaha. Men jag hoppas du hänger med ändå, för det kan bli en spännande vecka!

    SvaraRadera
  5. Fine Fripps. Om du såg mig skulle du se Lille Skutt snarare än Nalle-Maja. Men jag åker med!

    SvaraRadera
  6. Härligt. Det gillar jag så mycket det bara går!

    SvaraRadera